Adem & IJs
Adem- en IJsbad verdiepingssessie

Adem- en IJsbad verdiepingssessie

Heb jij al eens een workshop bij mij gevolgd en wil je opnieuw een ademsessie en ijsbad ervaren? Koop dan hieronder je ticket voor de adem- en ijsbad verdiepingssessie.
 
Wil je voor de eerste keer een adem- en ijsbad workshop volgen? Klik dan hier.

Wat kun je verwachten tijdens de verdiepingsessie?

  • We gaan terugblikken op de eerder gevolgde workshop; wat heeft het bij je losgemaakt? Lukt het meer zelfregie te nemen en op welke manier heeft ademhaling jou hierbij kunnen helpen?
  • Het ervaren van een ademhalingssessie. Deze keer weet je wat beter wat je te wachten staat en is er misschien al meer ruimte om los te laten of om de ademhalingssessie met een (andere) intentie in te gaan.
  • Je stapt opnieuw het ijsbad in. Je zult zien dat je al sneller comfortabel kunt zijn in het oncomfortabele.

Wat is het verwachte effect op jou, na het volgen van de verdiepingssessie?

  • Het wordt duidelijker in welke concrete situaties ademhaling jou kan helpen nog meer in je kracht te gaan staan.
  • Dat vuurtje in jou is verder aangewakkerd. Je bent klaar voor verandering en voelt je krachtig genoeg om aan de slag te gaan.
  • Deze verdiepingssessie heeft je weer meer richting gegeven over de stappen die je gaat ondernemen.
  • Je hebt opnieuw gevoeld hoe fijn het is om ademhaling en koude training te gebruiken om rust te ervaren in zowel je hoofd als in je lijf. Zodat je weer volledig in verbinding kunt zijn met jezelf.
Beschikbare datums

Op welke locatie vind de workshop plaats?

Voel je welkom op het prachtige bedrijf Buitenoverleg, gelegen aan het Ven in Wijchen. Het is een genot om hier te mogen zijn. De prachtig onderhouden tuin, de gezellige vuurplaats, de verschillende kleine zitplekjes. Dit in combinatie met de geweldige safarilodge die van alle gemakken is voorzien en het geweldige uitzicht op het Ven. Een plek om in rust en stilte te genieten van de tijd die je voor jezelf hebt gemaakt. 

Meest gestelde vragen

  • Hoe lang ga ik in het ijsbad?

    Ik nodig je uit om 3 minuten in het ijsbad te komen zitten. De eerste minuut is vaak de lastigste omdat je dan aan het dealen bent met je fysieke stress reactie. Je zult zien dat het daarna makkelijker word. Zodra je de kou hebt omarmd kun je zelfs ontspannen. Wil je eerder uit het bad? Dat mag altijd. Het is aan jou om te voelen waar jouw grenzen liggen en ik ben er bij om dat ook mee in de gaten te houden.

  • Is deze workshop voor iedereen geschikt?

    Als je boven de 18 jaar bent en gezond bent, dan kun je veilig in een ijsbad stappen. Als je te maken hebt met een ernstige medische aandoening, raad ik je aan een arts te raadplegen voordat je met koude training aan de slag gaat.

    Je mag niet trainen met de extreme kou wanneer je:

    • Zwanger bent;
    • Epilepsie hebt;
    • Secundaire vorm van Raynaud
    • Ernstige hart- en vaatziekten o.a. Angina Pectoris en Stable Angina
    • Een hoge bloeddruk hebt

    Bij onderstaande aandoeningen of klachten raadpleeg altijd eerst jouw arts of je koude training kunt doen:
    Primaire vorm van Raynaud, nierfalen, niet goed werkende schildklier, koude-urticaria, ernstige astma, ernstige migraine, ernstige angst- en paniekstoornissen, ernstig COPD, mensen die net geopereerd of een ingreep hebben gehad, koorts, recente longproblematiek als longontsteking, longembolie, onbegrepen benauwdheidsklachten en ernstige burn-out klachten.

    Om deel te kunnen nemen aan de workshop, vraag ik je vooraf een gezondheidsverklaring en eigen risico formulier in te vullen.

  • Hoe kan ik mezelf voorbereiden op de workshop?

    Ik raad je aan om 2 weken voor de workshop te beginnen met koud (af)douchen. Bouw het aantal seconden rustig aan op. Start met bijvoorbeeld 15-30 seconden en bouw dat op naar 60-90 seconden. In het begin is dat best wennen. Focus je op je ademhaling, probeer je
    ademhaling naar je buik te brengen. Adem rustig en ontspannen. Verleng je uitademing.

  • Kan ik de workshop volgen als ik ongesteld ben?

    Ik raad je aan om de workshop te volgen wanneer je niet ongesteld bent. Tijdens je menstruatie is je lichaam letterlijk bezig met loslaten. Je baarmoeder moet daarvoor kunnen ontspannen en daar helpt warmte bij. De kou laat je bloedvaten en baarmoeder verkrampen, waardoor het moeilijker is om bloed los te laten. Het is niet schadelijk om een ijsbad te nemen wanneer je menstrueert, het is alleen niet de helpende beweging die je lichaam op dat moment nodig heeft.